یا صاحب الزمان

یا مهدی ادرکنی

یا صاحب الزمان

یا مهدی ادرکنی

یک حدیث-3

شهادت امام جعفر صادق,تصاویر شهادت امام جعفر صادق

ابوبصیر از امام صادق علیه السلام روایت کند که در تفسیر آیه 158 انعام فرمود:

 

«یعنی خروج القائم المنتظر منا ثم قال علیه السلام: یا ابابصیر طوبی لشیعة قائمنا المنتظرین لظهوره فی غیبتة و المطیعین له فی ظهوره اولئک اولیاء الله الذین لا خوف علیهم و لا هم یحزنون»

 

یعنی خروج قائم منتظر ما

 

سپس فرمود : ای ابابصیر! خوشا به حال شیعیان قائم ما کسانیکه در غیبتش منتظر ظهور او هستند و در حال ظهورش نیز فرمانبردار اویند  آنان اولیای خدا هستند که نه خوفی بر آنهاست و نه اندوهگین می شوند.


منبع: کمال الدین ج2 باب 33 ح 54

معرفی کتاب-4

Image result for ‫صحیفه انتظار؛ چهل گفتار پیرامون امام زمان (عج)‬‎


چهل گفتار


«صحیفه انتظار؛ چهل گفتار پیرامون امام زمان (عج)» اثر آقای مهدی زین‌الدینی در قالب چهل گفتار از سوی انتشارات یاس نبی منتشر شده است. این کتاب ششمین اثر زین‌الدینی در حوزه معارف دینی بوده و درباره وجود مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) تدوین شده است.

  نویسنده در این کتاب در یک طبقه‌بندی منسجم با استناد به آیات و روایات، به بیان چهل گفتار درباره امام زمان (عج) پرداخته که هر گفتار خود شامل یک آیه، یک حدیث، یک روایت از تشرف‌یافتگان به حضور حضرت، یک کلام از حضرت ولی عصر (عج) و تببین موضوعی حول محور وجود ایشان است.

«مهدویت»، «انتظار»، «ظهور»، «نواب»، «توقیع»، «عریضه»، «آخرالزمان»، «رجعت»،‌ «دولت کریمه»، «علائم ظهور»، «شیطان و ابلیس»، «سید حسنی»، «سید خراسانی»، «یمانی»، «نفس زکیه»، «دجال»، «حضرت عیسی (ع)»، «قرقیسیا»، «خسف بیداء»، «صیحه آسمانی»، «جزیره خضراء»، «ایرانیان» و «قم حرم اهل بیت (ع)» از جمله مهم‌ترین محورهای بحث در چهل گفتار این کتاب هستند.

  مؤلف در ادامه درباره هدف از تدوین این اثر آورده است: «نوشتار حاضر با انگیزه معرفی چهل واژه مرتبط با موضوع مهدویت و انتظار برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان و علاقه‌مندان به مبحث ظهور به نگارش درآمده و هر موضوع با یک آیه و حدیث مرتبط و یک جریان از تشرف‌یافتگان به محضر آن امام خوبی‌ها و بیان یک جمله از آن حضرت به اتمام رسیده است.»

 نخستین چاپ کتاب «صحیفه انتظار؛ چهل گفتار پیرامون امام زمان (عج)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 200 صفحه قطع رقعی، به بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات یاس نبی راهی بازار نشر شده است.