یا صاحب الزمان

یا مهدی ادرکنی

یا صاحب الزمان

یا مهدی ادرکنی

معجزه امام زمان(عج)-3

Image result for ‫عکس امام زمان‬‎

یکی از اصحاب امام حسن عسکری(ع) به نام یعقوب بن منقوش حکایت کند:

روزی به منزل ابو محمد امام حسن عسکری(ع) وارد شدم، حضرت داخل ایوان جلوی یکی از اتاق ها نشسته بود و سمت راست امام(ع) پرده های جلوی درب اتاق آویزان بود.

خدمت حضرت عرض کردم:یا ابن رسول الله ! امام و صاحب ولایت بعد شما کیست؟ 

 یکی از اصحاب امام حسن عسکری(ع) به نام یعقوب بن منقوش حکایت کند:

روزی به منزل ابو محمد امام حسن عسکری(ع) وارد شدم، حضرت داخل ایوان جلوی یکی از اتاق ها نشسته بود و سمت راست امام(ع) پردههای جلوی درب اتاق آویزان بود.

خدمت حضرت عرض کردم: با ابن رسول الله ! امام و صاحب ولایت بعد شما کیست؟ 

فرمود: پرده را بالا بزن تا متوجه شوی!

همین که پرده ررا بالا زدم، کودکی 5ساله  را در قیافه نوجوانی10 ساله با این خصوصیات نمایان شد:

چهره سفید و نورانی،ابروانی کشیده و با فاصله کفان دست درشت و غلیظ،شانه های بزرگ و با فاصله و در سمت راست گونه اش خالی سیاه وجود داشت.

سپس آن کودک با وقار و هیبتی مخصوص به طرف پدرر بزررگوارش امام حسن عسکری(ع) جلو آمد و در بغل پدر روی زانویش نشست.

بعد از آنکه امام حسن عسکری (ع) به من فرمود:ای یعقوب، این کودک بعد از من امام و صاحب شما خواهد بود.

همین که سخن پدر تمام شد و او را معرفی کرد، از روی زانوی پدر برخاست و پدرش اظهار نمود: ای عزیزم!ای پسرم!درحال حاضر داخل برو و مخفی باش  تا آن هنگام که خداوند متعال اراده کند.

وچون آن حجت خدا وارد اندرون منزل شد،امام حسن عسکری(ع) مرا مخاطب قرارا داد  و فرمود:ای یعقوب!اکنون بلندشو و داخل اتاق را خوب نظر کن که چه می بینی ؟

پس طبق فرمان امام(ع) بلند شدم و هرچه به اطراف نگاه کردم کسی را نیافتم؛ و متوجه شدم که حجت خدا از چشم ها ناپدید و غایب شده است

منبع:اعلام الوری طبرسی:ج 2 ، ص 250،اکمال الدین:ص 407،ح 2

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.